11 Mayıs 2008 Pazar

Zor Soru: '450 bin dolarlık evi nasıl aldın?`

Abdullah Dirican
29.09.2005

Gureba Hastanesi Başhekimi Samancı`nın 450 bin dolarlık ev almasıyla ortaya çıkan yolsuzluk dosyasına sekreterin ses kayıtları da eklendi. İşte ayrıntılar...

Yolsuzluk iddialarıyla gündeme gelen Vakıf Gureba Hastanesi `nde şimdi de başhekim sekreterinin ses kaydı konuşuluyor. Hastanede görev yapan bir doktor tarafından yapılan ses kaydında sekreter Sevim Yumurtacı , başhekim hakkında çeşitli iddialarda bulunuyor. Kayıtlarda, görevden alınan Başhekim Nedim Samancı `nın yanı sıra AK Parti İstanbul İl Başkan Yardımcısı Kemal Akar ile Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı müşavirliği yapan İlyas Yılmaz `ın da isimleri geçiyor. Kemal Akar ve İlyas Yılmaz , Nedim Samancı ile doğrudan bir ilişkilerinin bulunmadığını, `konumları` gereği tanıştıklarını ifade ediyor.

Zaman`ın 14 Eylül 2005 tarihli nüshasında `Başhekimi koltuğundan eden soru: 450 bin dolarlık evi nasıl aldın?` başlığıyla yer alan haberde; Başhekim Nedim Samancı ile ilgili yolsuzluk iddiaları ve görevden alınma sürecine yer verilmişti.

Haberde 162 yıl önce Osmanlı tebaasından fakir ve kimsesiz hastaların tedavisi için kurulan hastanede yüz milyarları bulan yolsuzluklara vurgu yapılmıştı. Vakıf Gureba Hastanesi `ndeki yolsuzluk iddiaları başhekim sekreteri Sevim Yumurtacı ile kantin görevlisi olarak çalışan kardeşi Ahmet Yumurtacı `nın işine son verilmesiyle başladı.

Başhekimin kendisini işten atmasına sinirlenen Yumurtacı , iki yıl boyunca şahit olduğu olayları anlatarak başhekim hakkında şikayette bulundu. Bir sendikanın hastane temsilciliğini yapan Dr. Yalçın Güzelhan da Yumurtacı `nın iddialarını kayda aldı. Dr. Güzelhan , kayıtları Yumurtacı `nın bilgisi dahilinde yaptığını ifade ediyor. Hastanedeki yasadışı işlemlerin yargıya intikal etmesi için çalıştığını belirten Güzelhan , `Ben bir hekim olmanın yanı sıra sendika görevlisiyim. Buradaki yanlışlıkların ortaya çıkarılması için çalıştım. Bu konuda teftiş kuruluna iki üç defa ifade verdim. Artık bu iş yargı tarafından incelenecek.` diyor.

Kayıtlarda, Dr. Güzelhan sekreter Yumurtacı `yı şikayetçi olması konusunda teşvik ederek, `Dürüst ve namusluysan, Allah rızası ve şerefin için devleti soyanlara karşı isen biz senin yanındayız. `Başım dik Cenab -ı Hakk `ın huzuruna gitmek istiyorum` dersen bu abin hazır.` ifadelerini kullanıyor. Sekreter Yumurtacı ise artık hiç kimseye güvenemediğini söyleyerek, hastane kantininde görev yapan kardeşine zarar vermelerinden korktuğunu dile getiriyor. Güzelhan ise en küçük bir tehdit alması halinde kendisine gelmesini tembih ediyor.

Ses kayıtlarında sekreter Yumurtacı ile uzun bir telefon görüşmesi yapan İlyas Yılmaz , Yumurtacı `yı bazı hastaları tedavi için gönderdiği zaman tanıdığını belirtiyor. Yılmaz, `Başhekim sekreterini hastanede tanıdım. Hastamız olunca başhekim sekreteri aracılığıyla yönlendiriyorduk. Yumurtacı `yı işten atıldığı için aradım. Ağladı `beni işten attı, ben ne yaptım, ben bu adamın başını belaya sokarım` dedi. Ben de bildiğini yap, bir pisliği varsa sen de pislikle beraber olma dedim. Bu pisliklerin ne olduğunu bana anlatmadı.` diyerek, Yumurtacı ile özel bir tanışıklığı olmadığını söylüyor.

Kayıtlarda adı geçen AK Parti İstanbul İl Başkan Yardımcısı Kemal Akar da görevden alınan Başhekim Nedim Samancı ile özel bir tanışıklığı olmadığını ifade ediyor. Akar , şunları söylüyor: `Nedim Samancı `yı başhekim olana kadar tanımıyordum. Ne kantini ne otoparkını bilirim. Uzaktan yakından bir ilgim yok. İkimiz de Kastamonuluyuz. Başhekim olana kadar onu tanımıyordum. Bütün başhekimlerle birçok defa görüştüm , ama özel bir toplantı yapmadım.`

kaynak: www .zaman.com.tr

InternetHaber

Hiç yorum yok: