13 Mayıs 2008 Salı

Neşter'de yurtdışı seyahatlar Meday ve Onmed firmalarından

'Neşter'deki trilyoner doktorların ilginç savunmaları

habervitrini.com

Önceki gün tutuklanan KKTC Cumhurbaşkanı Denktaş'ın özel doktoru Prof. Dr. Derviş Oral'ın malvarlığının trilyonları bulduğu ortaya çıktı. Neşter operasyonunda dün de 5kişi gözaltına alındı.


Neşter Operasyonu'nunda gözaltına alındıktan sonra tutuklanan KKTC Cumhurbaşkanı Rauf Denktaş'ın özel doktoru Prof. Dr. Derviş Oral'ın, trilyonları bulan malvarlığı ile banka hesaplarının olduğu öğrenildi.

Yeni Şafak, İbni Sina Hastanesi Kardiyoloji Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Oral'ın, emniyet ifadelerini ele geçirdi. İfadesinde, "medikal firmalardan rüşvet aldığı" iddialarını reddeden Oral, kendisi, eşi ve oğlu üzerine kayıtlı bulunan gayri menkuller ile hesaplarının dökümünü bildirdi.

Hesaplar kabarık!

Kendisi adına Dışbank Kavaklıdere Şubesi'nde iki ayrı hesapta toplam 6 bin ABD dolarının olduğunu belirten Oral, "Ayrıca Yapı Kredi Bankası İbni Sina Şubesinde 37 milyar Hazine Bonosu, 580 Euro, 7 milyar lira Yapı Kredi Bankası B Likit Fonu, ayrıca aynı bankada 20 bin ABD Doları, İş Bankası Çayyolu Şubesinde toplam 20 ABD Doları bulunmaktadır" dedi. Eşi Dr. Havva Oral adına değişik bankalarda 30 bin ABD Doları'nın olduğunu kaydeden Oral, oğlu Özay Oral adına Angora evlerinde bir tane dubleks daire ile çeşitli banka şubelerinde 20 ve 22 bin ABD Doları döviz hesabı bulunduğunu bildirdi. Oral, eşi ve kendisine kayıtlı, Angora, Çayyolu, Ümitköy, Bodrum, Çankaya ve Gölbaşı'nda villalar bulunduğunu söyledi.

Beş gözaltı daha

Sorgusunda, özgeçmişi hakkında ayrıntılı bilgi veren Oral, 1953 yılında Lefkoşe'de dünyaya geldiğini söyledi. Oral, yıllık gelirin 54 milyar civarında olduğunu kaydetti.

Neşter operasyonunda dün de beş kişi gözaltına alındı. Cumhuriyet Savcısı Ömer Suha Aldan'ın talimatı üzerine, SSK eski Genel Müdürü Vekili Demirhan Atasoy, eski Genel Müdür Yardımcısı Ertan Fırat Telhan ve Cavit Pekyardımcı ile Satın Alma eski Daire Başkanı Fikri Üçgül gözaltına alındılar. Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi öğretim üyesi Profesör Dr. Serhan Özmen de gözaltına alındı.

Hemşire maaşlarını firmalara ödetmişler

Prof. Dr. Derviş Oral'a emniyette yöneltilen sorular ve cevapları şöyle:

"Çeşitli tarihlerde yapmış olduğunuz yurtdışı seyahat ve masraflarınızın, Meday ve Onmed firmaları tarafından karşılandığı tespit edilmiştir. Masraflarınızı neden bu firmalar karşıladı?"

"Seyahatlerdeki giderleri kendilerine ödedim. Ancak kongreye gidildiyse sadece kendi masraflarımı firma yetkilileri karşıladı. Eşim ve çocuğumun masrafını kendim ödedim. Masrafları firma yetkililerine geri öderken belge düzenlemedim. Meday firmasının yetkilisi İsmail Uğur'a ve Salih Uğur'a ödedim. Onmed firmasının tarafıma yapmış olduğu harcamayı da bu şahıslara ödedim."


"Medim isimli firmayı tanıyor musunuz ve bu firmayla ne gibi ilişkiniz var?"

"Medim isimli firmayı ve yetkilisi Emin Aydın Ünal'ı tanıyorum. Bir defasında bu şahısla Paris'e kongreye gitmiştik."

"Medim firması tarafından 26 Ocak - 12 Temmuz 2001 tarihleri arasında bir çok kez kullanılan stent başına tarafınıza 600 milyon lira nakit para verildiği tespit edilmiştir. Bu konuyu açıklar mısınız?"

"Bu ödemeler doğrudur. Hemşire yetersizliğimiz vardı. A.Ü. Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Tümer Çorapçıoğlu, beni çağırarak, 'size 6 hemşire verelim, yalnız hemşirelerin ücretlerinin bir kısmını siz karşılayın' dedi. Bunu nereden karşılayalım dedim. O da, 'kalp pili ve stentlerini takmış olduğunuz firmalardan ürün başına az miktarda vakfa bağış alarak, hemşirelerin ücretlerini ödeyin' dedi. Ben de arkadaşlarla toplantı yaptım. Dekana giderek bu konuyu görüştük. Görüşmeden sonra Meday, Medim, Tera, Formed gibi firmalardan takılan kalp pili ve stent başına cüzi miktarlarda vakıfa bağış yapıldı."

"Tera firması ile ne gibi ilişkiniz var? Size çeşitli tarihlerde 129 bin ABD Doları ödediği tespit edildi. Bunu açıklar mısınız?"

"Evet Tera isimli firmayı ve yetkilisi M. A. ve kardeşi Y. A.'yı tanıyorum. Özel ilişkim yoktur. M. A.'ya doktorlar sitesindeki evimi 2000 yılı Ağustos ayından önce bitecek şekilde ki ralamıştım. Tera firmasınca veya yetkililerince ödeme yapılmamıştır. Bu iddiaları kabul etmiyorum."

"Bankalarda 17 ayrı hesabınızın olduğu tespit edildi. Bu bankaların aynı şubelerinde çok hesap açtırmanızın sebebi ne?"

"Ben banka şubesine gittiğim zaman, para yatıracağımı söylediğimde bana hep yeni hesap açtırdılar. Ben bu hesapları zaten tam olarak takip edemiyorum. Banka şubelerinde unuttuğum hesaplarım da olabiliyor."

"Tera firması tarafından hesaplarınıza, değişik tarihlerde yüklü miktarlarda paraların yatırıldığı tespit edilmiştir."

"Bu paralar aylık 750 USA. Kira karşılığı paralardır. Hesabıma giriş yapılırken kira karşılığı olarak niçin belirtilmediğini bilmiyorum. Serono firmasını da tanımıyorum. Eşimin bu firma ile bağlantısı yoktur."

Hiç yorum yok: